– Vårt mål är att vara ett strategiskt viktigt företag för Sverige; att vara med och bygga utvecklingen i det vi kallar samhällskritisk verksamhet, säger Nicklas Haglund, Basalts vd i ett citat i dagens artikel i Enköpingspostens Näringslivsbilaga.
I artikeln skriver reportern Anders Liljestrand om Basalts framväxt från det lilla IT-konsultbolag som grundades för fem år sedan till dagens IT-företag med dryga femtiotalet anställda och ett tiotal underleverantörer i eget kontorshus på Basaltgatan. Läsaren ges också en bild om Basalts roll som ett “försvarsnära företag” och om våra framtidsplaner på ett utvecklat samarbete med blåljusverksamheter som polis och räddningstjänst, men även kommuner och landsting.
I ett citat i samband med ett uttalande där han berättar om vår konsultverksamhet på det civila området säger Nicklas Haglund: – Om två år räknar vi med att vara ytterligare 30 anställda.
Artikeln handlar också om symboliken i vår logotyp. Texten beskriver hur den sexkantiga symbolen i logotypen som omsluter en liten grön kub symboliserar den värdefulla mineralen olivin som finns inkapslad i bergarten Basalt.
Det kan också ses som en symbol för hur vi bergfast skyddar våra kunders viktiga information.